شما اینجا هستید

اقتصادی » افزایش چشمگیر پروانه‌های ساختمانی در شهر مشهد و نگرانی های بحران آب

با توجه به آمارهای اخیر منتشر شده، تعداد پروانه‌های ساختمانی در شهر مشهد به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش نگرانی های بحران آب در این منطقه را بیشتر می‌کند و نشان می‌دهد که باید تدابیری برای مدیریت بهتر منابع آب در نظر گرفته شود.

به گزارش رسانه‌ها، در سه ماهه پایانی سال گذشته، بیش از ۱۰۰۰ پروانه ساختمانی در شهر مشهد صادر شده است. منطقه ۱۱ با بیشترین تعداد پروانه‌های ساختمانی مسکونی در شهر قرار دارد، و مناطق ۹ و ۱۰ نیز در صدر صدور مجوز ساخت و ساز مسکونی-تجاری قرار دارند.

اما این افزایش در صدور پروانه‌های ساختمانی باعث نگرانی های بحران آب در این منطقه شده است. شهر مشهد و استان خراسان رضوی در حال حاضر با بحران آب جدی مواجه هستند و استفاده بیش از حد از منابع آب در ساخت و سازها می‌تواند این مشکل را تشدید کند.

به علاوه، در یک گزارش اخیر با عنوان “مسکن محرومان، به نام بی‌خانمان‌ها به کام غیر بومی‌ها”، نشان داده شده است که غیربومی‌ها بیشترین سهم در خرید مسکن در شهر مشهد و استان خراسان رضوی دارند. این مسئله نشان می‌دهد که نیاز به ساختمان‌های مسکونی برای جمعیت رو به رشد این منطقه وجود دارد، اما باید با رعایت مسائل محیط زیستی و به خصوص مدیریت منابع آب، این نیازها را برآورده کرد.

بنابراین، ضرورت اتخاذ سیاست‌هایی منطبق بر بحران آب در ساختمان‌سازی و ساخت مسکن وجود دارد. باید تلاش کرد تا استفاده از آب غیرشرب در پروژه‌های ساختمانی به عنوان اولویت قرار گیرد و اجباری شود. همچنین، آگاهی عمومی نیز باید در مورد بحران آب و ضرورت صرفه جویی در استفاده از آب افزایش یابد تا با همکاری مردم و صنعت ساختمانی، بتوان این مشکل را در شهر مشهد و استان خراسان رضوی حل کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری پرستوها | اطلاع رسانی اخبار اقتصادی بانک ارز سکه طلا بورس بسته معیشتی یارانه وام تسهیلات سیگنال اشتغال تولید صنعت فناوری استخدام بیمه قیمت