شما اینجا هستید

اقتصادی » خبر کلاهبردار ایرانی که جهانی شد

فایننشال تایمز، ۹to5Mac و سایت‌های دیگری از این کلاهبرداری گزارش دادند و نشان دادند که چگونه ایرانی‌ها برای داشتن گوشی‌های اپل، آماده‌ی پرداخت هزینه‌های سنگین هستند.

این رسانه‌ها نوشتند که کوروش کمپانی با تبلیغات گسترده‌ی سلبریتی‌ها و وعده‌ی فروش آیفون‌هایی با قیمت ۲۰ میلیون تومانی، مردم را وادار به واریز پول کرد و سپس از کشور گریخت. مدیر این شرکت، امیرحسین شریفیان، که از طریق اینترپل تحت تعقیب پلیس ایران است، ادعا می‌کند که بدهی‌اش به مردم ۲٫۷ میلیون دلار است، در حالی که رسانه‌های داخلی این رقم را ۳۵ میلیون دلار می‌دانند.

فایننشال تایمز با نقل از گمرک ایران نوشت که در ۱۰ ماه اخیر، یک میلیارد دلار گوشی آیفون به صورت غیرقانونی وارد ایران شده است. این رسانه همچنین با مصاحبه با یک مشاور املاک، دلیل علاقه‌ی ایرانی‌ها به آیفون را جذابیت و باکلاس بودن آن عنوان کرد. این در حالی است که اپل هیچ خدماتی به کاربران ایرانی نمی‌دهد و آن‌ها برای استفاده از آیفون‌هایشان، باید از آدرس‌های جعلی خارجی استفاده کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری پرستوها | اطلاع رسانی اخبار اقتصادی بانک ارز سکه طلا بورس بسته معیشتی یارانه وام تسهیلات سیگنال اشتغال تولید صنعت فناوری استخدام بیمه قیمت