شما اینجا هستید

اقتصادی » واردات گندم امسال به کمترین میزان خود می رسد

بر اساس اعلام مسئولان بخش کشاورزی میزان مصرف گندم کشور در بخش نان، حدود ۱۰ میلیون تن است. با این حال، با افزایش خرید تضمینی از کشاورزان و اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، پیش بینی می شود که میزان مصرف گندم کشور کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده است که خرید تضمینی گندم امسال ۳۳ درصد رشد کرده است. این بدان معناست که دولت امسال بیش از ۹ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد کرد.

همچنین، طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان باعث شده است که مصرف گندم کشور کاهش یابد. این طرح به این صورت است که دولت یارانه آرد را مستقیماً به نانوایی ها پرداخت می کند و نانوایی ها نیز این یارانه را به مردم می دهند. این طرح باعث شده است که قاچاق آرد کاهش یابد و مردم نیز نان را با قیمت کمتری خریداری کنند.

در مجموع، عوامل مختلفی باعث کاهش واردات گندم امسال می شوند. این عوامل شامل افزایش خرید تضمینی از کشاورزان، اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و کاهش مصرف گندم کشور است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری پرستوها | اطلاع رسانی اخبار اقتصادی بانک ارز سکه طلا بورس بسته معیشتی یارانه وام تسهیلات سیگنال اشتغال تولید صنعت فناوری استخدام بیمه قیمت